این روزهای من

سرکش
این روزهای من

اومدم مثل آدم زندگی کنم نشد، شاید هم من نتونستم.

آخرین مطالب
  • ۱۵ بهمن ۹۵ ، ۰۸:۳۹ توبه
  • ۰۲ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۴ بخشش

option

جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸ ق.ظ
نانوایی: آقا دو تا بربری لطفا
فروشنده: کتجدی یا ساده؟  قندی باشه یا معمولی؟

میدان تره بار: آقا نیم کیلو سبزی خوردن بده.
فروشنده: با ریحون اضافه یا جعفری اضافه؟

نمایشگاه اتوموبیل: آقا 206  قیمت چنده؟
فروشنده: دنده اتومات یا معمولی؟ سفید یا رنگی متالیک؟

فروش گه لوازم خانگی: ببخشید سینمای خانوادگی دارید؟
فروشنده: با بند و باس اضافهر یا تک؟ با ر س ی و ر یا آنالوگ؟

خرازی: آقا یک جفت جوراب مردانه بدید لطفا.
فروشنده: فری سایز یا ساده؟ نخ نانو باشه یا معمولی؟


یه دوره زمونه ای شه که برای خرید و سفارش هر چیزی باید یه لیست مشخصات فنی هم همراهت باشه. بستنی میوه ای هم دیگه برای خودش option داره. ( ویتامینه یا با آب میوه و . . .)
حالا خدا نکنه تو این بازار دنبال یه آدم بگردی. 
بگذریم------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اگه درس های دوره کارشناسی رو خوب یادم باشه، toughness  یا همون "سختی" یه معیاری برای سنجش میزان  ترد بودن فولاد بود که رابطه مستقیم با میزان کربن موجود در فولاد داشت. یعنی آلیاژ های مختلف فولاد بدلیل میزان مختلف کربن، میزان سختی یا ترد بودنشون هم متفاوته.
فکر می کنم ما آدم ها هم هر کدوممون یه جور آلیاژیم. درسته که هممون آدمیم. ولی میزان سختی هر کدوممون فرق داره. معرفت مون هم فرق داره. کربن خونمون که کم میشه، میزان معرفت و مردونگی مون هم پایین میاد.**
** استاد درس علم مواد مون آدم بد دهنی بود. از آدم های بد دهن بدم میاد.  هیچ وقت هم علم مواد رو خوب یاد نگرفتم.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
معمولا در حین فروش هر قطعه و یا هر وسیله صنعتی همراهش یه user manual ( معادل فارسیش: دفترچه راهنما )هم به خریدار داده می شه. برای بعضی از ما آدم ها هم باید user manual  نوشت. 
به لطف محل کار قبلیم در تهران (که خدا رو شکر از هر نمونه آدم گرگ صفتی یه نمونه اش اون جا بود) ، با آدم های مختلفی آشنا شدم. اما همین الان هم فکر می کنم یه سری ها رو هر کاری کنی باز هم نمی تونی بشناسیشون. باید دنبال دفترچه راهنما براشون باشی.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
قرار بود مطالب بالا به هم ربط داشته باشه ولی نمی دونم چرا موقع نوشتن ربطش در نیومد.


۹۲/۰۵/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سر کش

نظرات  (۲)

کاملا مرتبط بود دارم به دفترچه راهنمای خودم فکر میکنم از الان
جالب بود. جای تفکر داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی